16 Aralık 2007 Pazar

O Zirveyi Abartıldığı Kadar Önemsemiyoruz



Başbakan Tayyip Erdoğan, AB'nin Lizbon Zirvesi'nde İmzalanan, Türkiye ile İlgili 'Üyelik' ve 'Katılım' İfadelerine Yer Vermeyen Bildirgesini, 'Abartıldığı Kadar Önemsemediklerini' Söyledi.
Başbakan Tayyip Erdoğan, AB’nin Lizbon Zirvesi’nde imzalanan, Türkiye ile ilgili "üyelik" ve "katılım" ifadelerine yer vermeyen bildirgesini, "Abartıldığı kadar önemsemediklerini" söyledi. Erdoğan, "Müzakerenin amacı katılımdır. Burada katılım sözcüğünü çıkartmak bizi o kadar da ilgilendirmiyor" dedi. SARKOZY’YE MESAJ Erdoğan, dün TİSK Genel Kurulu’nda gazetecilerin, Lizbon Zirvesi sonuç bildirgesi ve Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy’nin, Türkiye karşıtı tutumuna ilişkin sorularını yanıtladı. Erdoğan, şunları söyledi:

"Benim Sarkozy’e verilmiş bir sözüm var. ’Medya aracılığı ile sizinle konuşmak istemiyorum. Siz de medya aracılığı ile benimle konuşmayın. Farklı şekilde yaparsak birbirimizi yanlış anlarız’ demiştim. Ancak, temel ilke olarak, ben şunu söyleyeceğim; AB ile ilgili sürecimizde ben herhangi bir endişe taşımıyorum ve şu andaki zirve neticesinde, oradaki ifadeleri de, ben doğrusu çok çok önemsemiyorum. Zira bizim yolculuğumuz devam ediyor. Kararlı adımlarla gidiyoruz. Biz, Türkiye olarak, şu anda AB sürecinde kaybediyor muyuz, kazanıyor muyuz? Bu soruyu kendimize sormamız lazım. Ben, Türkiye olarak kazandığımıza inanıyorum. Kaybettiğimize asla inanmıyorum. 10 YILDA DEĞİŞİR Kimse gelecek 10 yılın garantisi içinde değil. Bugün burada olanlar yarın bir başka yerde olabilirler. Bugün bizler varız, yarın olmayabiliriz. Böyle kelimeler, ülkelerin gelişlerini değiştirir, ama aynı zamanda da değiştiremez. Bunu da böyle bilmemiz lazım."

Hiç yorum yok: